top of page

הבלוג שלנו

פינוי בינוי - יתרונות וחסרונות

מהו פינוי בינוי-

פינוי בינוי הוא פרוייקט ממשלתי, שנועד לחדש את האיזורים הישנים והמוזנחים יותר בערים. הרעיון שעומד מאחורי הפרוייקט פינוי בינוי הוא לפנות את התושבים מבתיהם לתקופה מסויימת, להרוס את המבנים הנמוכים הקיימים ולבנות במקומם רבי קומות, שיכילו מספר יחידות דיור גבוה יותר מבקודמיהם. במסגרת פינוי בינוי משתנה החזות של העיר והופכת לחדשה יותר, כמו כן גם התשתיות משתפרות ומותאמות לאוכלוסיה גדולה יותר.


יתרונות פינוי בינוי -

היתרונות הגדולים ביותר של הפרוייקט הינם קודם כל שיפור חזות העיר. הפיכת מבנים ישנים לחדשים ושיפור התשתיות מחדשת את העיר ואת פניה. בנוסף הפיכת מבנים נמוכים לגבוהים יותר מאפשרת כמות גדולה יותר של יחידות דיור, ובכך מקום לגור, בעת גידול אוכלוסיה מהותי. כמו כן הדיירים שביתם משתתף בפרוייקט זה, מקבלים בסופו של תהליך דירה, ששווה מבחינה כלכלית בעשרות אחוזים יותר מהדירה שהיתה להם קודם.

כמו כן הדירה שלהם גדלה משמעותית בכעשרים וחמישה אחוזים לפחות, כאשר נוספים לדירה לרוב חדרים, מרפסת, מחסן וחנייה. כמו כן, דיירי הפרוייקט מקבלים בסיומו תשתית עירונית טובה יותר, שכוללת כבישים חדשים, חניות, מבני ציבור, מוסדות חינוך חדשים, לובי דיירים וביוב חדש. פרוייקט זה מכניס אל העיר אוכלוסייה צעירה ואיכותית, כחלק מהתחדשותו. עובדה זו מעלה למעשה את ערך האיזור ואת איכות החיים בו.


חסרונות הפינוי בינוי-

החסרונות של הפרוייקט הם בעיקר הסרבול שלו. לרוב פרוייקט של פינוי ובינוי מצריך הסכמה של אחוז גבוה מכמות דיירים רבה למדי. זאת משום שבניגוד לפרוייקטים אחרים, פינוי ובינוי משתרע על שטח נרחב של יחידות דיור מפונות ולא תמיד מקבלים הסכמה מלאה מכולם. מצב זה מעכב את תחילת הפרוייקט משמעותית. כמו כן פרוייקט הפינוי בינוי גורם לצפיפות רבה יותר של העיר ואובדן "קו האופק" של העיר. חיסרון נוסף ומשמעותי הוא שהתהליך מצריך עזיבת הדירה למגורים חלופיים, מה שיכול להוות טרחה רבה לחלק מהתושבים.


מאמר מאת : http://www.maker.co.il/3_38234/%D7%9E%D7%90%D7%9E%D7%A8/%D7%A4%D7%99%D7%A0%D7%95%D7%99-%D7%91%D7%99%D7%A0%D7%95%D7%99-%D7%99%D7%AA%D7%A8%D7%95%D7%A0%D7%95%D7%AA-%D7%95%D7%97%D7%A1%D7%A8%D7%95%D7%A0%D7%95%D7%AA.html

חדשות ופרסומים
פרסומים אחרונים
ארכיון
חפש לפי תגיות

* כל ההדמיות להמחשה בלבד

bottom of page